Du er her: Forside / Danskuddannelserne / Årsrapporter

Årsrapporter

Udlændinge- og Integrationsministeriet udgiver årligt en rapport om aktiviteten på danskuddannelserne for voksne udlændinge

Årsrapporten beskriver aktiviteten for kursisterne på danskuddannelserne til voksne udlændinge m.fl. I udgivelsen fordeles kursisterne på udvalgte baggrundsfaktorer, som f.eks. køn, alder og oprindelsesland. Undervisningsaktiviteten på de forskellige uddannelser og moduler bliver ligeledes analyseret. Sidst i rapporten præsenteres udviklingen for kursisterne på danskuddannelsen til voksne udlændinge i perioden 2004 og frem.

Årsrapport 2022

Årsrapport 2021

Årsrapport 2020

Årsrapport 2019

Årsrapport 2018  

Årsrapport 2017

Årsrapport 2016

Årsrapport 2015

Årsrapport 2014

Årsrapport 2013

Årsrapport 2012

Årsrapport 2011

 

Brugerundersøgelse

Det tidligere Social- og Integrationsministerium har i efteråret 2011 gennemført en brugerundersøgelse blandt 1.071 nuværende eller tidligere kursister på danskuddannelserne til voksne udlændinge m.fl.

Brugerundersøgelse af danskuddannelserne, 2012 

Brugerundersøgelsens fokus er nyankommne udlændinge, som modtager dansk som en del af den treårige danskuddannelsesret.

I undersøgelsen skelnes der løbende mellem I- og S-kursister. I-kursister modtager danskuddannelse som led i et integrationsprogram. Det drejer sig om familiesammenførte og flygtninge.  S-kursister er henvist til danskuddannelserne efter danskuddannelsesloven eller som en del af et introduktionsforløb. Det drejer sig primært om selvforsørgende kursister såsom udenlandske arbejdstagere og internationale studerende.

 

Tilbage til danskstatistikker